Den stora prickdagen

Kära bloggläsare, kul att ni kommenterar då blir jag glad ♥
Tänkte visa en bild då jag är i full gång med att skapa ett inlägg.
Än så länge får jag låna mammas rosa dator, men snart kanske jag
kan få en egen. Pappa hävdar även att jag önskar mig ett Playstation 3,
men mamma tvivlar lite på den saken.



Ja, nu kommer det ni alla väntat på att få höra om... PRICKDAGEN !!!
Först var det jättebra, jag och pappa målade en teckning och jag tittade
och skrattade åt alla barnen som var där. Det fanns också ett akvarium med
massor av roliga fiskar i och en hel del leksaker som mamma inte ville att jag
skulle bita på.

Tillslut blev vi inkallade till pricktanten, en kvinna som jag skulle komma att
hata 5 min senare, och fick lite info om hur testet gick till. För er som inte vet
så ritar man på underarmen och droppar sedan olika vätskor och sticker lätt i armen,
sedan väntar man 12 min och ser om det blir något utslag.

Jag testades för mjölk, ägg, vete, soja och resultatet blev... PANNKAKA!
Alltså inte allergisk mot pannakaka, men det fungerade inte så bra, kan
ha och göra med att jag panikskrek åt tanten att släppa min arm och kämpade
för att få loss den under hela ingreppet.

Iallafall gav det utslag på sojaprotein, men för att vara på den säkra sidan
så tog vi blodprov också, åh herregud hur mycket ska man behöva stå ut med ??
Tårarna sprutade, snoret rann, dreglet droppade i floder... och sen var det blod också...
Tur att pappa höll i för mamma hade fått mammablues. Efter allt drama somnade jag sött
och lurade i 3 timmar.

Nu väntar vi iallafall på provsvaren och på måndag ska doktorn ringa för nu har
mamma ledsnat på alla dieter, då kanske det blir ersättning för min del... men det
ska väl gå bra det också, jag är en stark tjej.... med ett jäkla humör enligt pricktanten:)



Innan ingreppet, glad som en lärka!!

Pappas å min teckning

 

Kramar Tilde



Kommentarer
Sara och Elias

Ersättning är supermumsigt! Prova Nan den var min favorit och snällare mot magen. /Elias

2011-02-25 @ 16:01:34
URL: http://ullna.blogg.se/
Ameli och mamma

Stackars dig...tänk vad man skall utstå som liten. Om en månad skall jag få vaccination igen, det längtar jag inte till. Då är det min tur att gråta så tårarna sprutar och snoret rinner ;) Men du är duktig småkusin, hoppas vi får positivt besked på måndag nu så du kan fortsätta amma och din mamma får äta vad hon vill =). Men ersättning är oxå bra grejer det även om jag inte började tycka om det förrän jag var 10 månader =) kul för min mamma va?, som fick amma så länge hihi... Kram Ameli

2011-02-26 @ 10:18:10
Angelica

Men stackare.

Kommer två "sportlovs" presenter till dig Tilde, presenterna kommer med Mormor som kommer och ska krama och pussa på dig :)

Hoppas du får ett härligt sportlov tildebus. Hälsa din mor och far.



Kram moster.

2011-02-27 @ 13:56:31
URL: http://Skargardsmobeln.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0