Grinda

Det blev en underbar dag med sol och bad på Grinda 
Vi hade pratat hela sommaren om att ta en dagstur med båten från lillsved till grinda och igår när vädret
spåddes bli bra packade vi badkläder och picknick och begav oss iväg. Tilde hade sovit hos mormor och
morfar så det var bara ett barn att göra i ordning på morgonen, likförbannat lyckas vi försova oss och fick
stressa iväg med frukost i bilen. Men allt gick bra sen och vi timade in båten bra, det var väldigt smidigt att
åka med färjan via Vaxholm- Rindö och sedan åka till Lillsved.
 
Det var mycket folk på Grinda men vi lyckades hitta en lite mer avskild plats efter en promenad bort. Tilde
var helt salig över att få bada och äta glass, bara ett utbrott när vi stoppade efter två glassar:)
Till och med jag fick chansen att svalka mig lite i havet och det var så skönt i värmen, doppade dock inte
hela mig. Lillebror hade det skönt i skuggan och var vaken och glad nästan hela dagen med ett par powernaps
emellanåt.
 
Picknick i skuggan på ängen med massor av godsaker
Glassomanen Tilde Elfstrand
Mormor med sina små skatter
Havet glittrade
Min lilla sjöjungfru
- Men glassen är inte slut i affären pappa! Jag har bara ätit en....
 
 

 
 


Kommentarer
Margareta

Vilken härlig utflyktsdag vi fick på Grinda.Bilderna talar sitt tydliga språk. Eller hur? Vad kan man mer begära? Kramar från mormor

2013-08-03 @ 16:24:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0