Skänk mig kraft

...att klara av den här trots perioden. Trodde folk skämtade när de berättade om "två och treårstrots" men det är sant,  de blir som förbytta de små liven och förvandlas till små monster. Just nu kämpar vi om allt... precis allt och det tär på krafterna och humöret. 
 
Det vanligaste fraserna under dagen är:
Jag vill inte äta. 
Jag vill inte byta blöja. 
Jag vill inte kissa på toaletten. 
Jag vill inte gå ut. 
Jag vill inte vara inne. 
Jag vill inte sova. 
 
Jag vill bara ha glass mamma! 
 
Aaaaaaaaaa jag blir galen!!!!
 
Får man vara en sån dålig mamma och längta lite efter förskolestart?
 
Tilde äter en "christer" (twister)
 
 


Kommentarer
Sara

Oooooo ja det får man!!! Tvåårstrotsen har vi klarat av. Också i samband med graviditet och spädis, sjukt jobbigt då msn redan är energifattig. Nu är det treårstrotsen som härjar här hemma, min stora kille är numera som en liten bebis. Världens mammagris som vill bli buren och titta på Teletubbies. Samtidigt som han vill ha hjälp med precis allt så testar han gränser och stör sig på lillebror. Phu!

Jag längtar också till förskolestart!

Svar: Tack Sara! Skönt att höra att man inte är ensam.
Madde

2013-08-08 @ 07:37:45
Jennifer

Jag håller med Sara som skrivit. Självklart får man känna så. Dagarna som går ut på att bråka är inte roliga. Kan vara skönt med en liten paus då.
Massa massa styrkekramar till dig <3 du är grym och har två otroligt fina barn. Vi ses på torsdag<3

2013-08-08 @ 15:38:44
Jossan

Skönt att även du kör på den ärliga varianten. Längta efter förskolan du, vet ju att folk där är duktiga ;)

2013-08-18 @ 23:09:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0