Snart kan vi sova sött!

I helgen har jag kämpat på och sovrummet är nästintill klart. Det har varit så roligt att hålla på och nu ser jag fram emot resten av huset. 
 
Jag lovade att berätta om snobbranden, ha ha... älskar namnet,  jo för att få en snygg brytning mellan tak och vägg kan man med hjälp av en smal tejp skapa en rand som kallas för snobbrand. Smart och enkelt. 
 
Vi målade vitt en bit ner på väggen,  tejpade och målade vitt igen ovanpå för att skapa ett skikt som skyddar mot att nästa kulör tränger sig in. Sen var det bara att kladda på med det gråa och rycka bort tejpen. Voila! Snygg rand på nolltid!  Tänk på att inte låta tejpen sitta för länge. 
 
 
 


Kommentarer
Mormor

Vad läckert det blev! Bra jobbat! kram mamma

2013-12-01 @ 20:02:40
Jennifer

Vad duktiga ni är=) Det ser ut att bli jätte fint

2013-12-03 @ 15:31:37
Emeli

Jätte fina tapeter!
Visst är det roligt?! Jag som har måla och tapetsera rollen här hemma oxå :)

2013-12-05 @ 12:20:46
URL: http://livetmedameli.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0