Liten sjukling

Jag trodde att vår lilla älskling var på bättrings vägen men ack så fel jag hade. I en tvärvändning sköt febern i topp och han blev super dålig. Det är inte roligt när termometern börjar på 38 och slutar på 41 grader! Nätterna igenom satt jag och vakade med en skållhet, flämtande liten kille. Han orkade inte ens gråta men jag märkte att han hade ont. På vårdcentralen hävdade dom att inget var fel, hem och ge alvedon. Men det hjälpte inte och när han bara blev mer och mer frånvarande ringde jag vårdguiden och fick prata med en barnläkare som skrek rakt ut!  Vi skulle in på en gång! 
 
Vi fick en tid på löwet närakut inom en timme och där fick vi äntligen hjälp. Först och främst fick vi i honom ipren för att sänka tempen. Sedan blev det att inhalera adrenalin för att öppna upp luftvägarna. Doktorn konstaterade även att han hade öroninflammation så det blev en penicillin kur också. 
 
Eftersom han varit sjuk så ofta och blir så rosslig varje gång har vi även fått en remiss till Astrid Lindgren för uppföljning. De ville även följa upp att han dippar i vikt och längd. Jag har inte hunnit skriva det men hos bvc för några dagar sedan hade han ytterligare avvikit neråt på sin tillväxt kurva.
 
Lilla lillebror,  hoppas du snart får vara frisk så vi kan busa tillsammans! Men glad är du trots allt din lilla fis♥
 
Pigg efter att ha inhalerat adrenalin.
 


Kommentarer
Angelica

Krya krya krya!!! <3

2014-01-08 @ 21:39:06
URL: http://angelicahl.blogg.se
Mormor

Lillskrutten:( massor av krya på dig kramar från mormor!

2014-01-09 @ 16:56:28
Jennifer

Å jag tycker så synd om honom. Hoppas att han blir frisk snart och att allt går bra när ni åker till Astrid Lindgren. Stor Stor Kram

2014-01-10 @ 10:21:56
Emeli

Vilken okunskap vissa läkare har. På vårdcentralen borde deinformera bättre. Om han blir sämre mm åk in. Även om läget är stabilt just då.
Hoppas ni får komma till Astrid snart för att kolla vad allt står för.
Kram

2014-01-19 @ 13:24:31
URL: http://livetmedameli.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0